Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Rädslan för fakta i fallet med den kristna folksagan om Jesus.

Av realisten - 26 maj 2011 08:46

Det förekommer en högst befogad rädsla för fakta i fallet med den kristna folksagan om Jesus. Det beror förstås på att tron är viktigare än sanningen. Efter att ha sålt sin mytologi i 1800 år har kristendomens försäljare försökt muta in vad vi ska veta och inte veta vad det gäller deras religions mytologi.


Alla försök att reda ut begreppen i mytologin bemöts antingen med dumförklaringar eller total tystnad. Därför startar jag nu denna blogg där jag ska reda hur den kristna mytologin kom till och vad i den som har verkliga grunder och inte.


Förmodligen kommer en del att bli kränkta över att de anser att deras tro ifrågasätts, för det är ju helgerån för somliga när man tvivlar eller bevisar att något som står i Bibeln inte skulle är sant. Ett gott råd om du ska följa med på min resa: Är din tro inte starkare än att du blir kränkt när du läser mina inlägg, byt religion eller avstå från att tro alls.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av realisten - 24 maj 2011 22:59

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13072232.ab   När den kristna domedagsprofeten Harold Camping hävdade att den sista dagen verkligen var kommen och hänvisade till Bibeln kanske han borde tänkt på att den inte är en faktabok utan en folksa...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards